Včeraj, 28. junija 2025, je v Sejni dvorani Občine Kamnik potekala 18. redna seja Občinskega sveta Občine Kamnik. Svetnice in svetniki so med drugim potrdili Odlok o rebalansu proračuna Občine Kamnik za leto 2025 po skrajšanem postopku, Sklep o določitvi cen programov za predšolsko vzgojo v Občini Kamnik ter se seznanili z Občinsko celostno prometno strategijo Občine Kamnik.
Vprašanja in pobude
Na
ustna vprašanja samostojnega svetnika SLS –
Jožeta Korošca in svetniške skupine Gibanja Svoboda –
Karle Urh je odgovoril vodja Oddelka za gospodarske dejavnosti, gospodarske javne službe in finance
Timotej Štritof, na vprašanje svetniške skupine SDS –
Matije Sitar Močnika pa je odgovor podal
dr. Mitja Pavliha, vodja Oddelka za urejanje prostora na Občini Kamnik.
Svetnice in svetniki so se prav tako seznanili z
letnim poročilom o uresničevanju ukrepov iz akcijskega načrta za trajnostni razvoj turizma v Kamniku za leto 2024 v okviru zelene sheme slovenskega turizma. Poročevalka
Nina Irt iz Zavoda za Turizem in šport Kamnik je med drugim dejala:
»Kamnik se tudi v zadnjih treh letih ponaša s številnimi trajnostnimi projekti, ki kljub izzivom, kot so bile silne poplave, izkazujejo predanost zelenemu razvoju. Občina ostaja zavezana trajnostni politiki, kar potrjuje sodelovanje v Zeleni shemi slovenskega turizma in ohranitev zlatega znaka Slovenia Green Destination. V pregledu aktivnosti za leto 2024 so predstavljeni aktualni trajnostni projekti, ki jih izvajajo različni deležniki. Ti projekti niso zgolj načrti na papirju, temveč rezultat vsakodnevnega truda skupnosti za odgovorno ravnanje z okoljem. Kljub doseženim uspehom ostaja prostor za izboljšave na različnih področjih. Kamnik ostaja zgled zelene, trajnostne in gostoljubne destinacije, v kateri si občani zavedno prizadevajo za boljšo prihodnost.« Svetnice in svetniki so seznanitev podprl
i s 24 glasovi.
Sanja Peklar, višja svetovalka za urejanje premoženjsko-pravnih in drugih zadev, je spregovorila o
Odloku o določitvi območij krajevnih skupnosti in volitvah v svete Krajevnih skupnosti v Občini Kamnik v drugi obravnavi in pojasnila razloge zanj:
»Občinski svet Občine Kamnik je v prvi obravnavi sprejel predlog Odloka o določitvi območij in volitev v svete krajevnih skupnosti. Pripomb nanj ni bilo, niti na seji niti pisno. Zaradi spremembe Zakona o lokalnih volitvah je treba uskladiti obstoječi odlok, saj zakon določa, da je volilna enota celotna krajevna skupnost. Zato se v Krajevnih skupnostih Kamniška Bistrica, Motnik in Tuhinj ukinjajo dosedanje volilne enote, in vsaka krajevna skupnost postane ena volilna enota s sedmimi člani sveta. Uskladitev je obvezna v šestih mesecih po uveljavitvi zakona in bo veljala za naslednje redne lokalne volitve. Spreminja se tudi člen, ki določa, da lahko krajevna skupnost s statutom ali statutarnim sklepom spremeni sedež krajevne skupnosti. Gre za neustrezno določbo, saj krajevne skupnosti ne morejo imeti statuta. Ob predlaganih spremembah smo območja krajevnih skupnosti uskladili še z uradno evidenco naselij in ulic v občini Kamnik. Zadnja uskladitev Odloka o določitvi območij krajevnih skupnosti in volitvah v svete krajevnih skupnosti v Občini Kamnik je bila izvršena pred lokalnimi volitvami leta 2022.« Odlok je bil spreje
t s 25 glasovi za.
Sanja Peklar je v nadaljevanju svetnicam in svetnikom predstavila tudi
Sklep o opustitvi javnega dobra in dejala:
»Predlagan je sklep o opustitvi statusa javnega dobra na zemljiščih v k.o. Loke in Godič, saj ta v naravi ne služijo več javni rabi. Poleg tega je predlagana opustitev javnega dobra na zemljiščih v k.o. Šmartno v Tuhinju, ki sta del državne ceste v lasti Republike Slovenije, zato mora Občina Kamnik skleniti pogodbo o prenosu lastništva. Pred tem je potrebno opustiti status javnega dobra, saj so taka zemljišča sicer izključena iz pravnega prometa.« Z 20
glasovi za je Občinski svet sprejel tudi ta sklep.
Bogdan Pogačar, višji svetovalec za izgradnjo infrastrukturnih objektov, je Občinski svet seznanil z aktivnostmi, ki se izvajajo na območju UN K9 šole po zaključku gradnje Osnovne šole Frana Albrehta. Poudaril je, da je gradnja nove Osnovne šole Frana Albrehta Kamnik zaključena, pridobljeno je uporabno dovoljenje, pouk se že izvaja. Odpravljene so bile ključne pomanjkljivosti, začelo se je evidentiranje napak v garancijski dobi. Do sredine junija je bilo vloženih 16 reklamacijskih zahtevkov. Ugotovljene napake se odpravljajo skladno z dogovorjenim protokolom med vsemi deležniki. Občina je s šolo sklenila pogodbo o upravljanju objekta. Rušitev stare šole in gradnja zunanjih športnih površin potekata po načrtu, zaključek del je predviden avgusta 2025. Občina je prijavila projekt na državni razpis za sofinanciranje športne infrastrukture. Za novo športno dvorano je bil sprejet Investicijski program, dokumentacija je v usklajevanju z aktualnimi predpisi. Pripravlja se razpis za izbiro izvajalca gradnje. Svetnice in svetniki so seznanitev potrdili s 24 glasovi.
Timotej Štritof, vodja Oddelka za gospodarske dejavnosti, gospodarske javne službe in financ, je pojasnil razloge za
Odlok o rebalansu proračuna Občine Kamnik za leto 2025 po skrajšanem postopku: »Odlok o proračunu Občine Kamnik za leto 2025 je bil sprejet na 14. seji Občinskega sveta Občine Kamnik, dne 18. decembra 2024, in objavljen v Uradnem listu RS, št. 111/24. Razlog za pripravo prvega rebalansa proračuna Občine Kamnik za leto 2025 je zagotovitev sredstev za investicije, predvidene v občinskem proračunu, ter vključitev novih projektov v načrt razvojnih programov, s čimer bo dana možnost za pridobitev državnih in evropskih sredstev. V Odloku o rebalansu proračuna Občine Kamnik za leto 2025 sta spremenjena dva člena, in sicer 2. člen, ki določa višino proračuna, in 15. člen, ki določa višino predvidene zadolžitve za financiranje investicij v proračunu. Predvidena zadolžitev je povečana iz 2.880.000 evrov na 4.900.000 evrov in je namenjena za izgradnjo kanalizacije v Motniku (1.500.000 evrov), energetsko sanacijo Vrtca Antona Medveda – enota Tinkara (1.000.000 evrov) ter energetsko sanacijo Knjižnice Franceta Balantiča Kamnik in Glasbene šole Kamnik (2.400.000 evrov). V predlogu rebalansa so skupni izdatki ocenjeni v višini 62.330.464 evrov in so za 2.156.825 evrov oziroma 3,6 % višji kot v sprejetem proračunu za leto 2025.« Odlok je bil sprejet s
13 glasovi za.
Tjaša Urankar, višja svetovalka za področje družbenih dejavnosti na Občini Kamnik je predstavila
Odlok o podelitvi koncesije za opravljanje javne službe v osnovni zdravstveni dejavnosti na področju zobozdravstva za odrasle na območju Krajevne skupnosti Tuhinj v Občini Kamnik po skrajšanem postopku: »Občina Kamnik je bila obveščena, da se dolgoletni zobozdravstveni koncesionar v krajevni skupnosti Tuhinj konec oktobra 2025 upokojuje, s čimer se sprosti en tim programa zobozdravstva za odrasle. Ker Zdravstveni dom dr. Julija Polca Kamnik zaradi prostorske stiske in zasedenosti tega programa ne more prevzeti, se strinja z objavo razpisa za novo koncesijo. Občina bo tako v skladu z Zakonom o zdravstveni dejavnosti objavila javni razpis za podelitev koncesije za obdobje 15 let. Lokacija izvajanja ostaja nespremenjena. Pred objavo razpisa mora občinski svet sprejeti koncesijski akt v obliki odloka, za katerega je občina že pridobila soglasje Ministrstva za zdravje in Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije.« Odlok je Občinski svet sprejel s
23 glasovi za.
Svetnice in svetniki so s 13
glasovi potrdili
Sklep o določitvi cen programov za predšolsko vzgojo v Občini Kamnik.
Simona Albiani, strokovna sodelavka za področje družbenih dejavnosti na Občini Kamnik, je predstavila razloge zanj:
»Na podlagi Zakona o vrtcih je za financiranje predšolske vzgoje pristojna in zavezana lokalna skupnost. Skladno z 31. členom tega zakona cene programov v vrtcih, ki izvajajo javno službo, predlaga vrtec, skupaj s predlogom finančnega načrta, pripravljenega v skladu z izhodišči, ki veljajo za občinski proračun. Ceno programa potrdi pristojni organ občine ustanoviteljice oziroma koncedentke. V cenah programov za predšolsko vzgojo so stroški dela bistven element, več kot 70 odstotkov vrednosti cene, zato dvigi stroškov dela, ki so zakonsko določeni, narekujejo višino in dinamiko spreminjanja cen programov. Na podlagi Zakona o skupnih temeljih sistema plač v javnem sektorju so se bruto plače javnih uslužbencev prevedle iz starega v nov plačni sistem. Omenjeni zakon od 1. januarja 2025 dalje predpisuje postopno pridobitev pravice do višje plače tako, da javni uslužbenci prejmejo višjo plačo postopoma, in sicer v največ šestih obrokih v obdobju od januarja 2025 od januarja 2028. Poleg navedenega so se v vmesnem obdobju bistveno povišali tudi stroški nakupa živil, energentov ter stroški ostalega materiala in storitev. S povečanimi stroški materiala in storitev se v zadnjih dveh letih soočamo predvsem zaradi sprememb na trgu cen energentov in živil, kar posledično pomeni podražitve materiala, storitev in tudi rast cen javnih služb. Strošek dela je od 1. januarja 2025 v primerjavi z julijem 2023 višji za 11,7 odstotka. Od oktobra 2025 bodo stroški dela višji za 17,4 odstotka v primerjavi s stroški dela, ki so bili podlaga za izračun trenutno veljavnih cen. Zaradi rasti cen elementov za izračun cene programov predšolske vzgoje iz proračuna ustanoviteljice ni več mogoče pokrivati vseh zakonsko določenih stroškov, zato je nujno pristopiti k uskladitvi cen. S predlaganim povišanjem želimo cene programov predšolske vzgoje prilagoditi rasti stroškov ter s tem vplivati na čim bolj racionalno porabo proračunskih sredstev, staršem pa pristopiti nasproti z ohranitvijo nižjega plačila vrtca in možnostjo koriščenja poletnih in zdravstvenih rezervacij.«
Razloge za točko »Sklep o razporeditvi presežka prihodkov nad odhodki Javnega zavoda za kulturo Kamnik« je predstavila Liljana Mastikosa, višja svetovalka za področje družbenih dejavnosti: »V gradivu za redno 17. sejo Občinskega sveta Občine Kamnik je bil že obravnavan predlog sklepa o razporeditvi presežka prihodkov nad odhodki Javnega zavoda za kulturo Kamnik za preteklo poslovno leto. Naknadno je bilo ugotovljeno, da je pri pripravi sklepa prišlo do napake, zaradi katere sprejeti sklep ne odraža pravilnega oziroma usklajenega predloga glede razporeditve presežka. Ker gre za napako, ki vpliva na pravilnost vsebine sprejetega akta, je bilo potrebno, skladno s pravili postopanja, pripraviti popravek sklepa, ki bo omogočil zagotovitev pravilne in pravočasne razporeditve presežka prihodkov nad odhodki v skladu z zakonodajo ter poslovnim načrtom javnega zavoda.« Sklep je bil sprejet z 22 glasovi za.
Andrej Osolnik, direktor občinske uprave, je odgovoril na
vprašanje s 17. seje Občinskega sveta Občine Kamnik:
»V skladu z 21. členom Poslovnika Občinskega sveta Občine Kamnik je bila na 18. sejo uvrščena točka v zvezi s seznanitvijo Občinskega sveta s podrobnejšo porabo na določenih proračunskih postavkah. Direktor občinske uprave Andrej Osolnik je predstavil porabo na predmetnih proračunskih postavkah, in sicer za leto 2024 ter za štirimesečno obdobje tekočega leta. Iz izpisov so za vsako od izbranih postavk navedeni podatki o dobaviteljih, zneskih in kratkem opisu namena porabe proračunskih sredstev; sicer pa je obrazložitev za porabo na vseh proračunskih postavkah v preteklem letu javno dostopna v Zaključnem računu proračuna Občine Kamnik za leto 2024, ki ga je Občinski svet obravnaval in tudi sprejel na svoji aprilski seji.« Občinski svet je seznanitev potrdil z 21 glasovi.
Zadnja točka, ki so jo svetnice in svetniki obravnavali, je bila Občinska celostna prometna strategija Občine Kamnik, ki jo je predstavil Aidan Cerar z Inštituta za politike prostora: »Občina Kamnik je izdelala novo Občinsko celostno prometno strategijo (OCPS), s katero nadgrajuje svojo usmeritev v trajnostno mobilnost in kakovostno življenje svojih prebivalk in prebivalcev. Nova strategija, ki sledi prvi tovrstni strategiji iz leta 2017, je rezultat več kot enoletnega intenzivnega procesa sodelovanja med občinsko upravo, strokovnjaki in občani. Temelji na sodobnem, človeku prijaznem prometnem načrtovanju, ki daje prednost varnosti, dostopnosti in okoljski odgovornosti. V preteklosti je bilo prometno načrtovanje osredotočeno predvsem na povečanje pretočnosti avtomobilskega prometa in širitev cestne infrastrukture. Tak pristop je prispeval k naraščanju prometa in zmanjševanju kakovosti bivanja v mestih. Danes pa se v ospredje postavlja človek. Strategija se zavzema za varno in udobno hojo, kakovostno kolesarsko infrastrukturo, učinkovit javni prevoz in alternativne oblike mobilnosti, kot so sistemi souporabe koles in vozil. Posebna pozornost je namenjena umiritvi prometa ter izboljšanju dostopnosti do osnovnih storitev, zlasti za ranljive skupine, kot so otroci, starejši in osebe z oviranostmi. Cilj strategije je zmanjšati prekomerni osebni motorni promet ter prebivalke in prebivalce spodbuditi k izbiri trajnostnih prevoznih sredstev na svojih vsakodnevnih poteh. V proces priprave je bila aktivno vključena strokovna in splošna javnost, preko delavnic, anket, spletnih razprav ter dogodkov na prostem. Javno mnenje je bistveno pripomoglo k oblikovanju vizije in strateških ciljev, ki jih občani prepoznavajo kot lastne – več varnosti, boljša povezanost, čistejše okolje. Strategijo so oblikovali strokovnjaki Regionalne razvojne agencije Ljubljanske urbane regije (RRA LUR), Inštituta za politike prostora (IPoP) in Ljubljanskega urbanističnega zavoda (LUZ), v skladu z nacionalnimi smernicami in standardi Ministrstva za okolje, podnebje in energijo.« Strategijo so svetnice in svetniki sprejeli z 21 glasovi za.