Mali grad

Zadnja pot motorne ladje Kamnik

11.03.2011

 

Motorna ladja Kamnik je bila zgrajena kot zadnja iz serije petih sestrskih ladij (Velenje, Celje, Maribor, Kranj) izboljšanega standardnega japonskega tipa »Mitsui Concord 18«. Prevzeta je bila 30. maja 1977 v ladjedelnici Mitsui Shipbuilding & Engineering Co., Osaka, Japonska, njen prvi poveljnik je bil kapitan Marijan Lazić.

Bila je večnamenska ladja, ki je lahko prevažala razsute in generalne tovore ter največ 232 kontejnerjev dolžine 20 nog. Zaposlena je bila pretežno v linijski dejavnosti, in sicer na liniji okoli sveta, na liniji Sredozemlje - Srednja Amerika - pacifiška pristanišča ZDA in Kanade, zadnja leta pa na liniji Srednji vzhod – Daljni vzhod.

Za takratne razmere je bila moderno opremljena z najnovejšimi navigacijskimi napravami (bila je med prvimi ladjami Splošne plovbe s satelitsko navigacijo), s centralnim avtomatskim kontrolnim sistemom v strojnici, s popolnoma klimatiziranimi bivalnimi prostori in sofisticirano tovorno opremo, katere dvigala lahko posamično in na mah dvignejo tovor do 120 ton teže.

Poganjal jo je pogonski stroj, izdelan v ladjedelnici Mitsui po licenci znanega danskega proizvajalca ladijskih motorjev Burmeister & Wain iz Kopenhagna, moči 6319kW (9400KS). Polno natovorjena je dosegala hitrost 15 vozlov pri dnevni porabi t.i. težkega goriva 34 ton. Elektriko so zagotavljali trije dizelski generatorji vsak po 500 KVA, 450V, ki so za delovanje uporabljali dizelsko gorivo - približno 2 toni dnevno.

Na ladji je bilo prostora za 36 članov posadke, večinoma pa je posadka štela nekaj več kot 20 članov. Premer ladijskega vijaka je 5,1 m, teža enega sidra pa 5,25 tone.

Ladji Kamnik so Kamničani izrekli dobrodošlico v nedeljo, 8. avgusta 1977 na sidrišču pred Piranom. Med gosti iz občine Kamnik sta bila predsednik Občinske skupščine Franc Svetelj in botra ladje, predmetna učiteljica likovne vzgoje in zgodovine na OŠ Stranje, Majda Šteblaj, ki je celo prekinila dopust, ker je želela biti prisotna na sprejemu.

Kot so zapisali v glasilu Splošne plovbe so "Kamničani svojo ladjo pozdravili tudi s pristno domačo pesmijo in plesom, saj je bila v delegaciji tudi folklorna skupina in obvezni trio s kmečko harmoniko".

Ladja Kamnik bo v zgodovini Splošne plovbe zapisana z zlatimi črkami. Je ladja z najdaljšim stažem v podjetju, saj je tovore pod zastavo Splošne plovbe prevažala častitljivih 33 let in 9,5 meseca. V torek, 8. marca 2011, na Dan žena, jo je Splošna plovba d.o.o. v indijskem pristanišču Alang prodala v razrez za staro železo. Splošna plovba d.o.o. bo občini Kamnik, kot spomin na »njeno« ladjo, podarila tablo z imenom ladje.

Še nekaj podatkov o ladji:
Nosilnost: 18.430t
Dolžina: 147,7m
Širina: 22,9m
Ugrez: 9,36m

Besedilo in fotografije: Boris Vidmar, tehnični direktor Splošne plovbe d.o.o.


<< Nazaj | Novice