Mali grad

Sprejem kitaristov Larrya Coryella in Nenada Stefanovića

08.12.2014

 

Župan Marjan Šarec je popoldan v Poročni dvorani občinske stavbe sprejel kitarista Larrya Coryella in Nenada Stefanovića.

Larry Coryell več kot pol stoletja po njegovih prvih nastopih navdušuje s svojim eklekticizmom v izvedbah in skladateljskem opusu, izjemni tehnični podkovanosti in neverjetnem prepletanju glasbenih tokov. Njegovo raziskovanje sveta šestih strun ga je pripeljalo v sam vrh svetovne glasbene elite. Zaigral je s Chicom Hamiltonom, kmalu za tem ustanovil svojo zasedbo, The Free Spirits, sodeloval pa tudi v skupini Garya Burtona, čigar album Duster (1967) glasbena zgodovina omenja kot prvo jazzrock ploščo. Stil Larry Coryella je bil unikaten, z elementi bluesa, rocka, countrya, čeprav z znanimi motivi in povezavami, se je strogo izogibal kopiranju in klišejskim izvedbam. Navdušen nad močno ozvočenim električnim bluesom Hendrixa ali Claptona ali akustičnega Lennya Breauja, je začutil hibridni zvok, s katerim je želel dvigniti razumsko vsebino in frazeologijo igranja bluesa in rocka, hkrati pa bluesovsko energijo vdelati v jazzovske ideje. S tem je postal boter novi fusion jazzovski smeri, ob boku McLaughlina, Di Meole, Sterna in drugih. Leta 1969 je ustanovil zasedbo Foreplay, ki je kmalu prerasla v bolj poznano Eleventh House, ki je skupaj s sodobniki Weather Report, Return to Forever ali Mahavishnu Orchestra tvorila jedro fusion jazzovskega naboja v zgodnjih sedemdesetih. Veličino Coryellovega glasbenega intelekta Larry dokazuje njegovo sodelovanje z glasbeniki, kot so: Jimi Hendrix, Miles Davis, Wes Montgomery, Charles Mingus, Gary Burton, John McLaughlin, Al di Meola, Paco de Lucia, Philip Catherine, Carlos Santana, Eric Clapton, Roney, Mouzon, de Francesco, njegova 50-letna kariera vrhunskega glasbenika nam ne dovoli, da bi lahko opisali vsa sodelovanja.

Jazzovski javnosti je poznan kot pionir jazz-rock-fusion jazza. Larry Coryell s svojimi 71. leti deluje kot mladenič, poln energije, hkrati pa s svojo umirjenostjo in modrostjo, s kitaro ali besedo, posreduje svoje videnje višje zavesti. Študij novinarstva v Seattlu je izkoristil tudi za neodvisen študij in preigravanje jazza, pod močnim vplivom Gaborja Szaba. V tem času je dobil priložnost za sodelovanje z legendarnim Wesom Montgomeryem. Perfekcionizem in delovne navade so Coryellu eksponentno dvigovale ugled, zato ne čudi, da je z dvaindvajsetimi leti poiskal večji umetniški prostor v New Yorku, kjer se je uspešno izognil čerem strahovite konkurence. Njegove ambicije, osebni slog, odlična tehnika so mu omogočile, da se je uspešno vključil v glasbeni ustroj Velikega jabolka. Larry Coryell je nedvomno eden največjih kitaristov vseh časov. Digitalna era je v mnogočem vplivala na sodobne glasbene tokove. Larry vztraja pri svoji raznobarvni definiciji glasbe in lastnega idioma, in ne samo jazzovskega izraza. Zato so se ga divje spremembe sodobnosti zaradi njegove eklektike mogoče dotaknile samo z manjšo splošno prepoznavnostjo. Njegovo široko umetniško udejstvovanje širi tudi v tipično nejazzovske vode, poskuša s kombinacijami, različni videnji in povezavami; tako je v svoje kitarske tokove vpletel dela Rimskega-Korsakova in Stravinskega, posebej odlična je Posvetitev pomladi. Sedanjost, obarvana z vihravimi geopolitičnimi razmerami, in njegova višja zavest sta ga pripeljala do stvaritve opere Vojna in mir. Kot temelj je uporabil Tolstojev roman, iz njega razbral trenutke in vešče, ustvaril večdimenzionalni glasbeni hologram zgodovine, njenih naukov, projeciran na prostor sodobnih vojnih viher in nedoločljivega, nevarnega razmerja vojne in mira.

Nenad Stefanović se je rodil leta 1985 v Kraljevu. Kitaro se je začel učiti s petnajstimi leti pri Zoranu Baraću, nato pa se je vpisal srednjo glasbeno šolo Josip Slavenski v Beogradu. Diplomiral je na Fakulteti za glasbo v Nišu, v razredu profesorja Miloša Janjića. Na svojem diplomskem nastopu je izvajal delo legendarnega kitarista in skladatelja Larrya Coryella Nenadova sonata, ki jo je prav za to priložnost  spisal zanj. Stefanović s Coryellom vsa leta nadaljuje plodno in tesno sodelovanje, ki je prav sedaj kulminiralo v premieri Coryellove opere Vojna in mir. Stefanović se je že v srednji šoli začel posvečati kompoziciji in orkestraciji, študije pa nadaljeval pri profesorju Jugoslavu Bošnjaku. Leta 2013 je s srbskim filharmoničnim orkestrom RTS posnel svoje prvo orkestralno delo »Simfonijeta«, načrtovane so še izvedbe Koncerta za violo in orkester in Simfonične igre. Z orkestrom RTS sodeluje tudi kot aranžer. Piše glasbo za komorne zasedbe in solo instrumente. »Nenad je eden izmed najboljših kitaristov, kar sem jih kdaj slišal,« je o mladem glasbeniku povedal legendarni Larry Coryell.

Glasbenikoma svetovnega kova je župan Marjan Šarec izrekel dobrodošlico v našem mestu. Za njun obisk se je zahvalil tudi Kamničanu, idejnemu vodji Veronikinih zgodb Zdravcu Balantiču, ki v našem mestu, v okviru Kulturnega društva Veronikine zgodbe, piše resnično nepozabne zgodbe jazza.

Ob tej priložnosti Vas vabimo, da se nam jutri, 9. decembra 2014, ob 17. uri pridružite v preddverju občinske stavbe, ko bomo odprli razstavo z naslovom Veronikine zgodbe 2014 in nas bosta ob odprtju z zvoki kitare pospremila današnja gosta.

 


<< Nazaj | Novice