Mali grad

Osrednja prireditev ob zaključku 15. strokovnega posveta učiteljev podružničnih šol Slovenije

23.05.2015

 

Župan Marjan Šarec se je dopoldan udeležil osrednje prireditve ob zaključku 15. strokovnega posveta učiteljev podružničnih šol Slovenije, ki ga gostila Osnovna šola Frana Albrehta Kamnik skupaj s podružnicami.

Društvo učiteljev podružničnih šol Slovenije– DUPŠ omogoča učiteljem podružničnih šol, da se povezujejo, izmenjujejo izkušnje, strokovno sodelujejo in s svojim uspešnim vzgojno – izobraževalnim delom ozaveščajo javnost o nujnosti njihovega obstoja.

V okviru dvodnevnega strokovnega srečanja, ki je odvijal v občini Kamnik na Osnovni šoli Frana Albrehta Kamnik in na njenih podružnicah v Tunjicah, Nevljah, Mekinjah ter na Vranji Peči, so se izvajale naslednje aktivnosti: strokovni posvet na temo MANJŠE JE LAHKO TUDI VEČJE, tematske delavnice, predstavitev strokovnih prispevkov, organizacija likovnega in literarnega natečaja, izdaja zbornika strokovnih prispevkov in biltena, razstava del likovnega in literarnega natečaja ter izbor najboljših, občni zbor, nastop gledališke skupine Smreka učiteljev podružničnih šol Slovenije in ogled krajev gostujočih podružnic. V Športni dvorani Kamnik pa se je, kot že rečeno, dopoldan odvijala osrednja prireditev ob zaključku dvodnevnega simpozija.

Ob zaključku je misli sprva strnil ravnatelj Osnovne šole Frana Albrehta Kamnik Rafko Lah, ki je na stežaj odprl vrata njihovega hrama učenosti, in gostom pripovedoval o vseh dosežkih šole. »Podružnične šole imajo v sistemu osnovnošolskega izobraževanja posebno mesto. Nastale so zaradi geografskih, demografskih in političnih razlogov. Dokler je šola v kraju in v njej otroci, kraj živi. Ko šolo zaprejo ali odpravijo, začne kraj umirati. Tudi v tem času podružnične šole med drugim pomembno vplivajo na kulturno življenje na vasi. Naša lokalna in šolska skupnost je naklonjena obstoju podružničnih šol, kar se med drugim kaže tudi v njihovi urejenosti in standardu življenja v stavbah. Pomemben dejavnik so starši, ki se odločijo, kam bodo otroka vpisali. Večina naših staršev ceni predvsem kakovost del na podružničnih šolah. Prav tako imajo pomembno vlogo vodje podružničnih šol in učitelji, ki načrtujejo delo s starši, odpirajo šolo navzven in jo predstavljajo okolju. Učenci in učitelji podružničnih šol s svojim delom ohranjajo pomemben del dediščine šolskega okoliša, razvijajo svojo identiteto in identiteto kraja. Tudi iz naših – kamniških podružničnih šol so prišli in še prihajajo – veliki ljudje. Vse kar ste in boste z nami še doživeli, je posledica prizadevnosti in ljubezni do vsega kar počnemo. Govorim predvsem o prizadevnostih sodelavkah in sodelavcih z njihovimi učenkami in učenci ter mnogimi prizadevnimi starši.«

Župan Marjan Šarec je ob sklepnem dejanju simpozija in ob kulturni prireditvi pozdravil predstavnike podružničnih šol Slovenije. »Majhnost je lahko tudi prednost, če ni le ta v glavah. In podružnične šole s svojo majhnostjo so odraz Slovenije, so odraz kako mlado generacijo pripeljati do kruha. Velikokrat sem ob investiranju podružničnih šol slišal pomisleke, če se to izplača, ali ne bi bilo ceneje kar zapreti podružnične šole. S stališča izobraževanja, kulturnega vzgajanja in življenja kraja, pa bi bil to velik zločin. Podružnične šole so izjemnega pomena, s svojim načinom dela, ki je lahko tudi prednost. Učitelj se namreč lahko učencem posveti bolj kot na veliki šoli. Otroci iz teh šol prinašajo s seboj neprecenljive izkušnje, neprecenljivo doživetje svoje mladosti, svojih šolskih dni, in če jim bomo znali prisluhniti, s tem, da investiramo vanje, potem bo ta kombinacija prinesla uspeh. Ta mlada generacija bo v prihodnosti imela škarje in platno. Zato so podružnične šole izjemnega pomena in želim si, da bi se razvijale naprej, kajti v Kamniku imamo res veliko podružničnih šol in ti otroci so neprecenljivo bogastvo. Spoštovani, želim vam prijeten dan, da bi se v Kamniku dobro počutili, podružnične šole pa naj živijo in se razvijajo naprej v nadaljnjih desetletjih in stoletjih. Srečno!«

Med udeleženci je bilo kar nekaj učiteljev, ki poučujejo na majhnih podružničnih šolah, visoko nad mestom. Prav ti učitelji morajo imeti svoja srca neprestano odprta za svoje učence, starše, za kraj, za razumevanje drugačnosti, zato je v imenu učiteljev zbrane, sicer precej kritično do šolskega sistema, nagovorila tudi predsednica Društva učiteljev podružničnih šol Katja Bolko.

Učenci matične šole in podružničnih šol Mekinje, Tunjice, Nevlje in Vranje Peči so nam z velikim veseljem, žarom v očeh pripovedovali o šolskih dogodivščinah, nam prepevali, plesali in otroško razigrani povezovali kulturni program. Podeljena so bila priznanja likovnega in literarnega natečaja. Za zaključek so zapeli še himno, ki so jo učenci in učitelji ustvarili za darilo kamniški šoli, ko je le-ta praznovala svoj 50. rojstni dan, nato pa se sprehodili med stojnicami, ki so se šibile pod težko lepih izdelkov in izvirne ustvarjalnosti učenk in učencev Osnovne šole Frana Albrehta Kamnik.


<< Nazaj | Novice