Mali grad

Most čez Kamniško Bistrico na Povezovalni cesti dobiva prvo podobo

24.05.2010

 

Kar 24 ur so potekala dela pri betonaži novega mostu na Povezovalni cesti v bližini bencinskega servisa OMV, kamor so delavci Vegrada iz petka na soboto vlili preko 600 kubikov betona.

Dela na novi Povezovalni cesti, ki bo septembra povezala Ljubljansko cesto na Duplici s kamniško obvoznico, potekajo po načrtih. Minuli vikend so zaključili z betoniranjem najdaljšega, skoraj 50 metrskega mostu na novi cesti.

Mostna konstrukcija Mostu čez Kamniško Bistrico je sodobno zasnovana s tehnologijo gradnje, ki omogoča izvedbo izredno vitke voziščne konstrukcije brez vmesnih podpor. Most je zgrajen preko treh polj razpetin 13.5 m, 30 m in 6 m. V osrednjem 30 metrskem razponu (ta prečka reko), je tanka voziščna plošča, predvidena kot obešanka na jeklena loka z nizom obes, katera bodo predvidoma namestili v naslednjih tednih.

Zaradi omenjene sodobne tehnološke izvedbe je vlivanje betona potekalo iz obeh zunanjih strani mostu proti sredini, ker je zaradi opisanih lastnosti mostu ugodno, da beton že v fazi betoniranja z vezanjem začne prenašati reakcije obtežbe in ugodno statično deluje. Predpisano tanko debelino voziščne konstrukcije je bilo moč doseči z vgradnjo betona z visoko tlačno trdnostjo (po starem MB 60). Za ta namen so v betonarni Primorja Ajdovščina v Naklem pri Kranju, ki zna pripraviti kvalitetno omenjeno betonsko mešanico, kar 24 ur pripravljali tovrsten beton ter ga sproti vozili na gradbišče v Kamnik, kjer so ga enakomerno vgrajevali iz obeh zunanjih strani mostne konstrukcije proti njeni sredini. V soboto zjutraj je bila po napornih 24ih urah nenehnega betoniranja betonaža zaključena.

Most  čez Kamniško Bistrico bosta zaznamovala plitka jeklena loka na obeh straneh v dolžini 30 metrov, ki bosta v večernih urah osvetljena. Tako oblikovan most daje občutek dinamičnosti, lahkotnosti in odprtosti, kar bodo še posebej opazili uporabniki panoramskih kolesarskih stez in pešpoti, ki bodo speljane tudi skozi podhode mostu na levem in desnem bregu Kamniške Bistrice.

Most je projektiral priznani projektant Marjan Pipenbaher, podjetje Ponting d.o.o., ki je med drugim projektiral viadukt Črni Kal. S svojo skupino se je ob različnih projektih uveljavil kot vrhunski projektant tehnološko zahtevnih mostov pri nas in v tujini.

Na Občini Kamnik so pred začetkom gradnje mostu pripravili tudi študijsko turo za študente Fakultete za gradbeništvo, ki so si z zanimanjem ogledali gradbišče nove Povezovalne ceste.

Izvedena pa je že tudi voziščna betonska konstrukcija mostu čez energetski kanal, ki je še en most na Povezovalni cesti. Od sredine aprila so v polnem teku dela pri gradnji novega krožišča na kamniški obvoznici, ki bodo predvidoma zaključena do julija. Intenzivno se izvajajo tudi preostala dela na Povezovalni cesti, katere uradno odprtje na Občini Kamnik načrtujejo pred začetkom šolskega leta.

Fotogalerija


<< Nazaj | Novice